Mitä brändi oikeastaan tarkoittaa?

Mitä brändi oikeastaan tarkoittaa?

Brändistä puhutaan paljon, mutta usein se ymmärretään väärin. Logo ja visuaalinen ilme ovat brändin osia, mutta eivät sen ydin. Brändi syntyy siitä, millainen tunne yrityksestä jää asiakkaan mieleen.

”Brändi ei ole sitä, mitä yritys sanoo olevansa, vaan sitä mitä asiakkaat kokevat sen olevan.”

Brändi muodostuu ihmisen sisällä. Kokemus ohjaa päätöksiä tiedostamatta:

  • vaikuttaako yritys luotettavalta?

  • tuntuuko se läheiseltä ja ymmärtävältä?

  • haluanko palata?

Brändi on yrityksen identiteetti

Se koostuu:

  • tavasta kohdata asiakas

  • siitä, miten puhutaan

  • siitä, miltä asiat näyttävät

  • lupauksista ja teoista

Jokainen kohtaaminen rakentaa tai murentaa brändiä.

Miksi brändiä kannattaa johtaa?

Kun brändi on kirkas ja johdonmukainen:

  • asiakkaan on helppo valita

  • työnantajamielikuva vahvistuu

  • hinnoitteluun tulee joustoa

  • yrityksen arvo kasvaa

Brändi ei synny julisteesta, vaan kokemuksesta. Hyvä brändi tuntuu oikealta heti.

 

Haluatko kirkastaa oman brändinne suunnan? Jutellaan, niin löydetään viesti ja visuaalisuus jotka jäävät mieleen.

Ota yhteyttä
Edellinen
Edellinen

Miksi yrityksen kannattaa panostaa brändiinsä juuri nyt

Seuraava
Seuraava

Canva yrityksille – enemmän kuin suunnittelutyökalu