Miksi yrityksen kannattaa panostaa brändiinsä juuri nyt
Brändi on yrityksen tärkein aineeton omaisuus. Se kulkee aina mukana, riippumatta siitä, tehdäänkö aktiivista markkinointia vai ei. Siksi kysymys ei ole siitä, onko brändi olemassa,
vaan siitä, millainen se on.
”Brändi on lupaus, jonka yritys antaa asiakkaalle – ja lunastaa joka päivä.”
Brändi syntyy kaikesta: visuaalisuudesta, sanoista, kohtaamisesta ja maineesta. Se antaa tuotteen tai palvelun ympärille tunteen, joka ratkaisee valinnan.
Brändi tuo konkreettisia hyötyjä
kokemukseen perustuva kilpailuetu
vahvempi luottamus ja uskottavuus
tehokkaampi myynti
paremmat partnerisuhteet ja rekrytointi
Ilman brändiä yritys on helposti yksi vaihtoehto muiden joukossa. Vahva brändi tekee valinnasta helpon ja luontevan.
Brändi kehittyy arjen teoista
Brändin ei tarvitse syntyä suurena projektina. Usein pienet muutokset riittävät, kun ne tehdään suunnitelmallisesti:
kirkas ydinviesti
tunnistettava tyyli ja ääni
laadukkaat materiaalit
yhdenmukainen läsnäolo
Brändityö ei lopu koskaan, mutta sen hyödyt kasvavat joka päivä.