Case: Kellokosken Ruukki – visuaalinen ilme ja brändikäsikirja
Palvelu: Visuaalisen ilmeen suunnittelu, brändikäsikirja ja käytännön sovellukset
Asiakas: Kellokosken Ruukki / Petra Ronkainen, projektipäällikkö
Ratkaisu
Suunnittelin Kellokosken Ruukille kokonaisen visuaalisen ilmeen, joka rakentuu Ruukin tunnelmasta, historiasta ja yhteisöllisyydestä.
Brändikäsikirja alkoi arvojen, ydinviestien ja unelma-asiakkaan määrittelystä, ja eteni kohti värimaailmaa, fontteja, graafisia elementtejä ja käytännön esimerkkejä siitä, miten brändielementtejä voi hyödyntää somessa, mainoksissa ja tapahtumaviestinnässä.
Vein visuaalisuuden ideatasolta konkreettisiksi pohjiksi ja elementeiksi, joita yrittäjät voivat hyödyntää helposti myös arjen kiireessä. Koska olen aiemmin suunnitellut Ruukin logon ja toimin itsekin paikallisena yrittäjänä, yhteistyö syntyi luonnollisesti ja sujuvasti.
Asiakaspalaute
“Yhteistyö Saran kanssa sujui erinomaisesti. Hän osasi tulkita Ruukin tunnelman visuaaliseksi ilmeeksi – ei pelkästään kauniiksi, vaan meille aidosti omaksi.
Voin lämpimästi suositella Saran osaamista erityisesti silloin, kun halutaan rakentaa brändiä tarinan ja tunnelman kautta – ihmisläheisesti mutta ammattitaidolla.”
– Petra Ronkainen, projektipäällikkö
Prosessi Saran näkökulmasta: